Lotteritillstånd, ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Den här e-tjänsten är för föreningar och trossamfund som vill ansöka om registrering för lotterier i Gullspångs kommun. 

Det kostar 300 kr att göra ansökan och beviljad registrering för lotterier gäller i tre år. Under tillståndsperioden får föreningen anordna flera olika lotterier.
Gullspångs kommun fakturerar kostnaden för ansökan.

För att kunna ansöka om registrering i e-tjänsten behöver föreningen ha utsett en kontaktperson. Kontaktpersonen ansvarar för att föranmäla varje enskilt lotteri till lotterikontrollant samt för att redovisa slutförda lotterier till först kontrollant och sedan till kommunen.
Föreningens stadgar, verksamhetsberättelse, revisionsberättelse, ekonomisk redovisning och föreningens protokoll där styrelsen har beslutat att registrera sig för lotteri ska bifogas.

Använd bifogad blankett "Beskrivning av lotteri" för att innan påbörjat lotteri planera och få lotteriet godkänt av utsedd lotterikontrollant.

På Gullspångs kommuns hemsida kan du läsa mer om vad som gäller för registreringslotterier, vilka som behöver söka tillstånd och vad som krävs för varje enskilt lotteri. 

Följande behövs för e-tjänsten

  • Protokollsutdrag innehållande beslut om att arrangera lotteri
  • Stadgar
  • Verksamhetsberättelse
  • Ekonomisk redovisning
  • Revisionsberättelse
  • Föreningens utsedda kontaktperson
  • Mobilt BankID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa